Ski IL Idrettskolen

Info til foreldre

Tilrettelagt idrettsskole for barn og unge med funksjonsvariasjoner

Ski IL Idrettskolen tilbyr fra høsten 2023 idrettsskole for barn og unge med funksjonsvariasjoner i alderen 5-15 år (siste år i barnehage til siste år på ungdomsskolen). Tilbudet er tilpasset alle barn og unge med motoriske, sensoriske og kognitive utfordringer. Dette er en arena for barn og unge uansett erfaring og funksjonsnivå.

Målsetning med tilbudet:

• barn og unge med funksjonsvariasjoner skal ha mulighet til å delta på en fritidsaktivitet hvor de kan oppleve mestring, bevegelsesglede og fellesskap.
  • Barn og unge med ulike funksjonsvariasjoner og deres foreldre kan ha en sosial arena hvor de kan møtes, sosialisere, bygge nettverk og utveksle erfaringer med hverandre.

Vi vil legge til rette for noen sosiale treff i løpet av året utenfor treningstiden.

Innhold:

Timene vil være preget av mye lek og varierte motoriske aktiviteter. Man vil få velge selv om man vil delta og leke med andre eller om man vil øve på egenhånd. Timene vil foregå i Skihallen hvor vi kan dele opp flaten avhengig av behov. Gruppen vil ha to ledere med trenererfaring som i tillegg er barnefysioterapeuter. De vil stå ansvarlig for opplegget og aktivitetene. Hvert barn må i tillegg ha med seg en ledsager som forventes at bidrar aktivt i timene. Dette for at alle barna og ungdommene som deltar skal få den støtten og tryggheten de trenger.

Tid og sted:

Skihallen, Teglveien 8A, 1400 Ski (Hallen er sammenkoblet og på nordsiden av Ski Alliansehall.) Inngang til Ski Alliansehall kan benyttes. Gratis parkering både ved Ski ishall og Ski stadion.

Treningstid: Torsdager, kl. 17:30-18:30. Oppstart er torsdag 31. august.

Til info:

Møt presis! Barna skal være klare til å starte aktiviteten klokka 17:30.

- Gymsokker eller innesko skal brukes i hallen.

- Dere trenger ikke si ifra hvis ikke barnet kommer på trening.

- Ledsageren skal være tilgjengelig hele timen og sørge for at barnet får en positiv opplevelse.

- Om noe er uklart, spør gruppelederne.

- Pris: 900 kr, for deltakelse august-mai. Mer informasjon finner du på Ski Idrettsskoles nettside

Kontaktinformasjon til gruppeledere:

Anna Eklöf-Flugstad